When the truth hurts more than anything

Det påminner om en av dom där frågorna man fick i skolan när man var yngre och sen hade fyra svarsalternativ, och sen skulle man ställa sig på ett visst ställe beroende på vad man tyckte.
En av frågorna kunde vara "vad skulle du göra om du såg en kompis snatta?"
Jag var alltid så osäker, vilket gjorde att jag nog aldrig tog mig tid att reflektera över vad jag egentligen tyckte. Istället följde jag efter majoriteten - det var mycket lättare så. Då var chansen mindre att någon skulle hacka på mig för att jag hade valt "fel".
Nu står jag inför den typen av fråga igen, skillnaden är att nu har jag ingen annan än mig själv att rätta mig efter. Dessutom är vidden av det större än en snodd påse godis. Ska jag berätta för henne vad jag såg honom göra eller ska jag låtsas som ingenting? Det skulle vara så mycket lättare om någon bara kunde säga vad jag borde göra, för det knäcker mig att behöva komma på vad som är rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0