Crazy crazy nights

Dom undrar varför jag inte dricker. Förut svarade jag att det huvudsakligen berodde på att jag tog för seriöst på mitt idrottande. Sen blev jag skadad och då var min ursäkt att jag inte tänkte förstöra kroppen med alkohol. Det är visserligen sant, men det är inte den största orsaken.
Dom tror att jag inte dricker för att jag är feg och rädd för att förlora kontrollen, som dom uttryckte det på festen när dom trodde att jag inte hörde.
Och det är precis vad det handlar om, men inte på det sättet som dom tror. Dom tror att jag är rädd för att bjuda på mig själv, men det är inte orsaken till att jag inte dricker.
Den största anledningen till att jag inte dricker är att jag har sett och upplevt riktigt jävliga grejer - sånt som inte skulle ha hänt om alkohol inte hade varit med i bilden. Men det kan jag inte svara när dom frågar, för det skulle inte räcka som svar åt dom. Dom skulle vilja få reda på specifika händelser, och det finns inte en chans att jag skulle berätta någonting för dom om det. Inte någon annan heller för den delen.
Jag vet att alla hanterar alkohol på olika sätt, och det är inte alls säkert att jag skulle bli som dom. Men jag skulle inte klara av att orsaka så stor skada som dom har gjort, så jag tänker undvika att göra det i den mån det går.

Kommentarer
Postat av: Jennie

du skriver fint , och jag känner igen mig i texten ovan . jag är likadan ! men , jag vet inte om vi har exakt samma orsak . men iaf ..

2010-05-11 @ 15:03:26
URL: http://sheislost.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0