The little piece can be the whole picture

Jag bär omkring på en pusselbit. Pusselbiten är blodröd och har legat i min plånbok i flera år. Jag fick den av en kille som jag tycker så väldigt mycket om, och den kom i ett paket tillsammans med en lapp där det stod "Du är den viktigaste människan jag har i mitt liv och det finns ingen jag litar på så mycket som jag litar på dig. Du är alltid lika stabil och säker och jag är förundrad över hur du alltid lyckas hitta de rätta orden. Jag älskar dig."
Lappen var slarvigt skriven, men det gjorde ingenting - det var en handstil jag lärt mig att tyda för länge sen.
Dom allra flesta tycker att det är en pinsamt töntig present, men den kan vara det finaste jag någonsin har fått. Och jag fick den av en sextonårig kille som tänker med hjärtat.

Kommentarer
Postat av: Petter

Vilken fin sak att ge. Att säga att det är töntigt är nog faktiskt ganska kallt tycker jag.



Hm man brukar ju minnas vissa namn, men du är en av de få personer som jag, trots att jag inte har någon aning om vad du heter, ändå inte glömmer.

Dina kommentarer har varit speciella, helt klart.

Hoppas verkligen du får en fin jul du med.

2010-12-24 @ 00:24:02
URL: http://sgtsalt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0