I've tried. I really have.

Jag lyssnar igenom låtarna gång på gång och försöker verkligen att uppfatta vad det är som är så bra. Jag anstränger mig till min maxkapacitet och lyssnar med både hjärnan och hjärtat, men jag hör inte det som alla andra hör. Texterna känns falska och musiken känns fel.
Hur mycket jag än försöker så fattar jag inte vad det är som gör just det här bandet så bra. Jag försöker relatera till det jag hör, men det går bara inte.
Vanligtvis har jag inget behov av att gilla samma musik som någon annan, men det är något speciellt med det här bandet. Den allmänna uppfattningen är att det är ett band som man ska gilla,  för "det är så mycket kult" och "dom är en stor anledning till att musiken idag ser ut som den gör".
Trots det så är det inget band jag kommer att falla för. Det spelar ingen roll hur mycket jag upplever i mitt liv eller hur många gånger jag lyssnar på låtarna. Tyvärr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0