On the other side of everything

Hon flyttade i april. Samlade ihop sitt liv, packade ner det i väskor och kartonger och tog med sig allt till andra sidan Atlanten. Hon sa att hon ville göra det som alla pratar om att göra men aldrig gör.
Hon gjorde det som jag alltid har velat göra.

Jag pratade med henne fyra veckor efter att hon hade kommit fram, frågade hur hon hade det.
Hon sa att hon aldrig hade upplevt så mycket i hela sitt liv och att hon aldrig tänkte flytta tillbaka. Och jag satt i mitt rum, tusentals mil ifrån henne, och kände att en liten del av mig dog när hon sa det.
För jag visste att hon menade det hon sa. Hon skulle aldrig komma tillbaka.
Vi kommer aldrig mer bo i samma stad, för hon kommer inte tillbaka och jag kommer aldrig samla ihop tillräckligt med mod för att flytta. Men jag skulle göra nästan vad som helst för att få det där modet och faktiskt våga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0