I swear you've never heard a silence like this

Jag har alltid avskytt begreppet "pinsam tystnad", men det var precis vad det var. Och jag fattar verkligen inte hur det kunde bli så, för det har inte inträffat mellan oss tidigare. Aldrig.
Vi satt och tittade på varandra, men sa i princip ingenting. Det var som om det aldrig hade funnits några ord. Och om det nu hade funnits några ord så var det ingen som hade lärt oss vilka dom var.
Efter ett tag kunde vi inte ens titta på varandra, för det blir så konstigt att ha ögonkontakt om man inte pratar. Undantaget skulle väl vara om man kör arga leken, men det gjorde vi inte. Inte vad jag vet i alla fall.
Efter fyrtiofem minuter var jag tvungen att gå, tyvärr var det inte en hundradel för tidigt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0