The answer is blowin' in the wind

Jag trycker på play och när jag hör musiken är det som att resa tillbaka i tiden. Plötsligt är jag tretton år gammal igen och sitter på golvet i mitt rum med tusentals frågor snurrande i huvudet.
Varför gav dom mig aldrig en chans?
Varför fanns dom aldrig där när jag behövde dom?
Vad krävs för att jag ska vara bra nog?
Så många frågor som än idag är obesvarade, som kommer fortsätta vara obesvarade imorgon och dagen efter det. Jag hör gitarren och inser att hur mycket jag än försöker så kommer jag aldrig kunna släppa taget om mitt trettonåriga jag. Kanske är det lika bra. Då var jag förbannad på allt och alla, önskade alla all världens olycka för att ingen förtjänade bättre. Den jag var då är ingen jag vill bli igen och min enda chans att undvika det kanske är att hålla kvar vid henne, som en påminnelse och en förmaning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0