It's been so long

Jag har haft tio år på mig att förstå. Tio år då jag sett bilder på människor som springer omkring på New Yorks gator med damm och rök virvlande runtomkring sig. Tusentals papper som flyger omkring i luften. Brandmän som springer in i byggnaderna medan alla andra springer ut. Människor som står och vinkar i fönstren och människor som hoppar från dom. Byggnader som raseras.
Tio år har jag haft på mig att förstå, och trots det kan jag ibland fortfarande tänka att allt bara var en väldigt påkostad filminspelning. Det är ofta min första tanke när något hemskt händer, att det bara är fiktion. Men innerst inne vet jag ju att det inte är så.
Tio år har jag haft på mig att förstå, och precis som med så mycket annat kommer jag aldrig att fatta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0