Late at night

Jag får sms från kompisar som undrar om jag ska med ut. Svarar att jag inte kan, att jag har andra planer. Vilket är sant, jag har andra planer. Planen är att inte göra någonting.
Det många i min umgängeskrets inte fattar är att hur mycket jag än gillar utelivet så gillar jag att inte göra någonting speciellt extremt mycket mer. Att sitta hemma en fredagkväll är verkligen något av det bästa jag vet. Jag måste inte ens nödvändigtvis vara med någon, trots att det är otroligt härligt att ha en hel kväll och natt då man bara sitter och pratar, äter, lyssnar på musik, ser film eller gör vad som helst med någon man tycker om. Och om det nu skulle vara så att ingen jag känner är intresserad av det så är ensamheten inte ett problem. Jag gillar att vara ensam och mitt behov att vara ensam är kanske större än många andras - något människor som konstant måste omge sig med folk inte riktigt kan begripa. Men det gör ingenting, dom måste inte förstå.
Nu är natten min, och bara min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0