Soon enough

För några år sedan romantiserade jag över allt jag inte hade. Allt jag ville ha och uppleva men som jag trodde var till för alla utom mig.
Jag drömde om att få hänga i kök med härliga människor, lyssna på grym musik och laga mat i timmar för att sen sitta och äta middag hela natten. Jag drömde om att åka till Paris med mina finaste och jag drömde om kyssar i mörka gränder i Gamla Stan. Men jag hade fel och jag hatar att min lillasyster går runt med exakt samma tankar idag som jag hade då. För man är övertygad om att man har rätt, men egentligen har man så jävla fel. Och jag vill att hon ska inse det, att det inte alls bara är ouppnåeliga förhoppningar. Jag vill att hon ska inse att världen är hennes att erövra.

Kommentarer
Postat av: Johanna

känner igen mig i det där, men kan inte sluta drömma.

sv: ja herregud ja, om bon iver kommer till sverige är det ett måste att se dom. så är det bara!

2012-01-22 @ 07:54:59
URL: http://fluorescentadolescent.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0